Healthy Run - Learn the technique / Breath-Run-Relax-Fun

Bewegen op ieder zijn eigen niveau en naar eigen behoeften en lichaamsconditie.

Bewegen wordt steeds meer erkend als medicijn in lifestyle ziekten zoals diabetes 2, hart-, en vaatziekten, chronische vermoeidheid, Burn-out, Me, Fibromyalgie.

Preventie wordt (nu) steeds belangrijker. Bewegen tijdens een behandeling zoals een chemo-kuur is de laatste jaren protocol geworden.  Naast aandacht voor bewegen is er  veel aandacht voor ademhaling/ademtherapie, voeding en natuurlijk komt de rol van de geest aan het bod.

Aandachtsgebieden die je verder helpen

Burn-out, ME, CVS,
Fibromyalgie enz

Burn-Out, ME, CVS (Chronisch Vermoeidheids Syndroom), Fibromyalgie, Hyperventilatie en vermoeidheid na doorgemaakte ziekten zoals kanker. Velen gaan soms jaren van het kastje naar de muur in de reguliere gezondheidszorg.

De EnergyControl© methode is wetenschappelijk gevalideerd door het Academisch Medisch Centrum – Amsterdam en het Coronel Instituut voor Arbeid en Gezondheid en heeft een positief resultaat van 90%.

Oplossing

Trainen op het juiste niveau, het niveau waarop het lichaam in balans is
Begeleiding in keuzes
Ademtherapie en ontspanning

Diabetes type 2
& overgewicht

Mensen met overgewicht en in een slechte fysieke conditie zijn niet in staat om vet te gebruiken voor inspanning.

Een op het individu aangepast trainingsprogramma activeert met de juiste intensiteit een zo groot mogelijk aantal spiervezels en zorgt ervoor dat deze weer leren vetten aan te spreken. Als resultaat verbetert de insulinebehoefte en kan er structureel minder insuline toegediend te worden.

Oplossing

Stimulering van de vetverbranding door een uitgekiende training met juiste ademhaling, extra zuurstof;
Calorieverbruik registratie bij intake, zowel in rust als door inspanning.

COPD & stoppen
met roken

Voor iedereen met een longprobleem is het goed om te bewegen. Meestal is er hulp nodig bij het leren kennen van je grenzen.

Afhankelijk van de belastbaarheid wordt een persoonlijk plan opgesteld.

Oplossing

Trainingstechnieken met groot effect en lage impact voor de longen.
Ademtherapie.

Bekijk hier het AMC & Coronel rapport

Haal meer uit jezelf met ademtherapie

Beter ademhalen is betere resultaten behalen, sneller, met minder inspanning, je pr verbeteren, beter en sneller herstellen.

Goede ademhalingstechniek, betekent beter ademhalen, minder snel verzuren, (duur)sporten op je vetbranding en beter presteren.

Goede ademhaling. Kostbare kennis waar je je hele leven van profiteert !

Maak een afspraak om te bespreken wat het beste bij jou past

Ademhalingsoefening die jezelf kunt toepassen

Met een Healthy Run ademcoach doe je simpele ademhalingsoefeningen, die je zelf ook gemakkelijk kunt toepassen.

De ademcoach laat jou rustiger ademen waardoor er meer koolzuur in je bloed aanwezig blijft en daardoor meer zuurstof kunt opnemen.

Die zuurstof naar je spieren laat gaan. Het effect van een juiste ademhaling werkt door tot cel niveau.

Voordelen van goed ademen

Sneller herstellen

Een juiste ademhaling na een training zorgt ervoor dat je lichaam eerder kan herstellen. Door de ademhalingsoefening komt je lichaam in de relax-stand. Deze stand is essentieel voor het herstel.  Hoe eerder je lichaam in deze stand staat hoe sneller en hoe beter je herstelt.

Beter slapen, uitgerust wakker

Doe met onze app voordat je gaat slapen de 6 minuten rustmeting en maak je hoofd leeg, parkeer je zorgen en je zal zien dat je beter en dieper slaapt en uitgeruster wakker wordt. Helemaal klaar voor de dag.

Beter bewegen

Healthy Run gebruikt in haar trainingen Pursed Lip Breathing (PLB), deze methodiek word toegepast bij COPD patiënten en gebruiken wij bij het hardlopen. Op deze manier verleng je op een gemakkelijke en eenvoudige manier je ademhaling waardoor je meer zuurstof in je bloed behoud, je hartslag verlaagt en tevens minder snel verzuurt. Sluit je sportsessie af met ademhalingsoefeningen om tot rust te komen.

Meer focus

Doordat je goed ademhaalt, daalt je hartslag en wordt je rustiger. Rustiger in je hoofd en lijf en daarom kun je je beter concentreren en heb je een grotere focus.

Minder/geen stress gerelateerde klachten zoals hoofdpijn

Als je te snel ademt, heeft dat impact op de hulpspieren van je ademhaling. Deze spieren in je nek en rond je schouders extra energie. 24 uur per dag, 7 dagen per week een te snelle ademhaling zorgt voor uitputting van deze spieren. Door rustiger en naar je buik te ademen ontlast je deze spieren waardoor je hoofdpijn veel minder wordt en zelfs verdwijnt.

FIND YOUR BEST FIT

  • €55

    Healthy Check

    •  Intake
    •  HRV monitoring
    •  Analyse van de ademhaling
    •  Vaststellen van het vermogen tot herstel
    •  Uitgebreid verslag
    •  Advies op maat
  • AANVRAGEN
Meest gekozen
  • €155

    Rust + Inspanningstest

    •  Health Check
    •  Rustmeting
    •  Inspanningstest
    •  Uitgebreid verslag
    •  Persoonlijk advies
    •  Persoonlijk trainingsschema
  • AANVRAGEN
  • €139

    Online Coaching – Starterskit

    •  Hartslagband dual (ANT+ / Bluetooth)
    •  App EC-HRV test (voor een jaar)
    •  Online dashboard (voor een jaar)
    •  Handleiding
    •  Incl. 1 maand, 1x per week online persoonlijke begeleiding
  • AANVRAGEN

Online Coaching – Starterskit